Van Swaziland via Zululand naar de WestKaap - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marian catseman - WaarBenJij.nu Van Swaziland via Zululand naar de WestKaap - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marian catseman - WaarBenJij.nu

Van Swaziland via Zululand naar de WestKaap

Door: marian

Blijf op de hoogte en volg marian

15 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal

Het heeft even geduurd maar daar zijn we weer.
Lichtelijk gaar zitten we weer eens achter de computer.

Zoal gezegd de laatste keer waren we in Swaziland, dan denk ik aan allemaal mooie kleuren, wit zand enzo.
Nou, het land is zo arm als de mieren, de koning heeft 12 vrouwen die hij allemaal in n villa zet, grote feesten geeft en dan blijft er niet veel overvoor de bevolking.

De eerste nachten hadden we hele mooie lodges in n mooi park.
Kwamen we nog n hele groep Belgen tegen s`avonds, dus dat werd n latertje.
De volgende morgen weer vroeg op naar het Hluhluwepark, wie dit goed kan uitspreken heeft n spraakgebrek.
Dit park is ouder kleiner en in onze ogen mooier dan t Krugerpark.
Eeens n mooi meer, riviertje er door heen.
Ook meer klein wild.

Daarna nog n hele trip naar de volgende lodge, onderweg was een vrachtwagen gekanteld, nou, dat is een mazzeltje voor heel het dorp.
De mannelijk helft sleept alles weg wat niet te zwaar is, de vrouwelijke helft gaat bananen verkopen aan de automobilisten die toch niet verder kunnen.

s`Morgens vroeg zie je kinderen van heinde en verre uit de dorpjes komen,
ze moeten soms wel 5 of 6 km lopen, allemaal netjes in witte bloesjes en blauwe broek.
En zomaar langs de kant van de weg,
je vraagt je af of er nooit eens eentje overreden wordt.
Ook zie je veel kleine stalletjes langs de weg, soms zomaar een tfeltje met wat spulletjes, de eigenaar ligt er dan naast te slapen in de kruiwagen waar ie eerst z'n spul mee vervooerde.

De nederlandse les is hier wel gemakkelijk.
Het is toch zo'n leuk taaltje.
De t kennen ze niet ch ook niet, maken ze gewoon n s van vt ook niet.
Het is: ik loop, jij loop we hebben geloop, makkelijk toch.

Die dag waren we dan ook maar om 8 uur in onze mooie lodge.
De giraffen en zebras liepen daar gewoon in de tuin.

Verder hebben we hier zoveel moois gezien, dat het te lang wordt om allemaal te vermelden.

Gisteren zoals gezegd n lange dag.
Goed geslapen in de trein, was n coupe voor 4en eigenlijki, dus je had plaats genoeg.
Het was zo'n 1200 km, dus n lange zit.

Vandaag dus door de WestKaap getoerd,
vanmiddag nog naar n struisvogelboerderij.
Niemand had meer zin, dus we waren een beetje melig, we hebben veschrikkelijk veel gelachen, de eigenaar werd ons n beetje zat eigenlijk.
We kregen de slappe lach en dat gaat niet zomaar over.

Nu zitten we fris gewassen in t hotel,
waar deze keer zoveel warm water is als je nodig hebt, n fohn en hopenlijk valt vandaag de stroom niet uit, das ook al gebeurd.

Dit deel is toch wel iets beter geciviliceerd, maar de rest was toch ook wel heel erg mooi.
We gaan zo een stukje eten, dus ik stop ermee.
Zoals gezegd is de groep heel erg leuk, je gaat met iedereen om, soms in n groepje of allemaal bij mekaar,
t klikt goed.

Nou de groetjes allemaal

Marian

• 15 Maart 2010 - 16:26

Pascal En Isabel:

Hey,

Het klinkt allemaal heel leuk, nu nog een paar foto's erbij!

groetjes uit Breda!

• 15 Maart 2010 - 17:35

Ruud:

gelezen en erg benieuwd naar de details die je nu niet kon schrijven en foto`s natuurlijk,
    dat mooie weer spreekt mij aan dat wordt afkicken in St Kruis,.
    het voorjaar probeert hierdoor te komen maar nog af en toe een gure wind en nu dus miezelregen in Breda
    Nog heel veel plezier.

voor Johan;kan de koning van swaziland die 12 vrouwen wel baas?

• 15 Maart 2010 - 18:30

Freddy En Addie:

hallo

klinkt allemaal super geniet er nog van
    henk belde nog hij wil ook graag jullie verslag lezen isabel neemt nog
    kontakt met hem op
    vliering eind van de week klaar

• 15 Maart 2010 - 19:30

Orson En Petra:

Wat een super avontuur,hoplijk hebben je veel foto's of misschien filmpje?Komen zeker een slangs om een klein beetje mee(na) te genieten.Veel plezier nog
    veel gr. Ors en Pe

• 16 Maart 2010 - 06:45

Ingrid:

heel erg leuk de verslagen van jullie
    geniet er lekker van en neem dat warme weer maar mee hoor want we zijn het hier nu wel zat.

MA DE SMIT :

HALLO WERELDREIZIGERS DE REIS ZIT ER BIJNA OP , MAAR ZO TE LEZEN HEBBEN JULLIE HEEL VEEL GEZIEN EN GENOTEN DAT NEMEN ZE JULLIE NIET MEER AF MAAR IK VIND HET OOK WEL WEER LEUK DAT JULLIE EEN BEETJE IN DE BUURT BEGINNEN TE KOMEN